Kelly Bruyning is in 2013 afgestudeerd aan de Hogeschool voor de Kunsten aan de Jazz (uitvoerend) afdeling. Tijdens haar studie heeft zij met vele choreografen en theatermakers mogen werken (o.a. Cecilia Moiso, Jurgen Tjon a Fong, Eddie Habbema). In…

Kelly Bruyning is in 2013 afgestudeerd aan de Hogeschool voor de Kunsten aan de Jazz (uitvoerend) afdeling. Tijdens haar studie heeft zij met vele choreografen en theatermakers mogen werken (o.a. Cecilia Moiso, Jurgen Tjon a Fong, Eddie Habbema). In 2012 heeft zij in opdracht van Stichting the Difference, Stichting Profor en Stadsdeel Zuidoost het Moeder en Dochter project uitgevoerd. Met dit project ging zij aan de slag met een groep moeders en dochters van Caribische afkomst. De vraag; welke vormen van communicatie tussen ouder en kind zijn cultuurgebonden en hoe kunnen we daarvan leren stond hierin centraal. Hierin werd Forumtheater gebruikt als middel voor dialoog waarin de focus lag op relatieherstel. In 2012 werd Kelly Hoofd Dans en Theater van Stichting Meetingz onder leiding van Irish Verwey. Ik heb hier tot 2014 gewerkt. De organisatie was voornamelijk gericht op buurtparticipatie en kunst als middel inzetten ter stimulans voor de sociale cohesie in Schalkwijk (Haarlem). Haar taken bestonden uit het ontwikkelen van aanbod, de organisatie en uitvoering. Verder lag de nadruk op buurtbewoners te assisteren in het vinden van drive, talent en leiderschap. Ik heb na mijn studie verschillende uitvoerende projecten gedaan maar tegelijkertijd was er altijd behoefte aan betekenis binnen de sociale context. Zij besloot in 2016 te beginnen aan de Master Kunsteducatie aan de AHK. Tijdens deze studie deed zij onderzoek naar de verschillen in cultuurparticipatie tussen westerse en niet- westerse Nederlanders. Ook heeft zij tijdens haar studie het Human Beats Lab project ontworpen en het project; Superhelden Gezocht (i.s.m. Joyce Crawfurd/ Amnesty en

de Troelstraschool). Het Superhelden project had als doel de kennis te vergroten van bovenbouwleerlingen over het thema Kinderrechten. Het Human Beats Lab project (techniek en beweging) had als doel de binnen schoolse expertise aangaande interdisciplinaire kunst te vergroten. De vaardigheden die hierin centraal stonden waren het ontwerpen van zowel de artistieke en inhoudelijke kant als het beheren van de zakelijke (financiële) onderdelen. Daarnaast ging het ook om de organisatorische vaardigheden, kortom alle facetten van project coördinatie. Voor haar Master- afstudeeronderzoek heeft (i.s.m. Joyce Crawfurd) zij een lesmodule ontwikkeld voor zowel de docent als de leerling binnen het mbo onderwijs voor het vak Burgerschap. Gelijktijdig aan haar studie heeft zij in 2016 het Kanjer en Kixx project gedraaid in opdracht van Stichting Profor op het ROC College in Zuidoost. Deze training had als doel middels creatieve werkvormen te werken aan de mentale weerbaarheid en communicatieve vaardigheden van de jongeren. Haar taken bestonden uit het voorbereiden en geven van de training. Op het Weekend-college (onderdeel van het ROC College in Zuidoost) komen gemiddeld 150 leerlingen samen in het weekend voor diverse trainingen, projecten en huiswerkbegeleiding. Op deze school heeft zij het LIFE project uitgevoerd. Deze training heb ik ontwikkeld i.s.m. een pedagoog, maatschappelijk werker en psycholoog (Chaya Bruyning, Stephania Menisha en Irish Verwey). Het LIFE project richt zich op mentale weerbaarheid, sociale en communicatieve vaardigheden voor tieners (jonge vrouwen). We gebruikten het creatieve talent van de deelnemers als ingang voor dialoog en ontwikkeling. Haar taken binnen dit project bestonden uit; meedenken inhoudelijke invulling van het project, lesbrief ontwikkelen, overdracht en aansturen andere trainers.